Selv om en iPhone på mange måder er verdens bedste smartphone, og et kvalitetsprodukt i en liga for sig selv, så kan der opstå fejl og nedbrud. I dette tilfælde er det godt, at du som minimum har 1 års garanti på din enhed.
Det er nemlig således, at Apple som udgangspunkt yder 1 års begrænset garanti på alle deres produkter, herunder også iPhone. Denne garanti dækker uanset hvor du har købt produktet, hvem der har købt det, og om du stadig har kvitteringen.
Den 1-årige begrænsede garanti dækker fra den dag du har købt din iPhone og er tilknyttet selve enheden. Du kan altid se om dækningen stadig er aktiv på følgende måde:
- Gå i ‘Indstillinger‘
- Vælg menuen ‘Generelt‘
- Vælg den første mulighed ‘Om‘
- Vælg så menuen ‘Dækning‘
- Den øverste, og muligvis eneste, enhed i oversigten er din iPhone. Klik på denne.
- Her vil du kunne se om du stadig er dækket af Apples garanti eller den er udløbet.
Har du ikke mulighed for at komme ind i din iPhone, kan du også tjekke om din enhed er dækket på Apples egen hjemmeside. Blot følg dette link: https://checkcoverage.apple.com/dk/da/
2 års reklamationsret på din iPhone
Reklamationsretten er et tillæg til Apples 1 års begrænsede garanti jf. den danske forbrugerlovgivning. Det vil sige, at har du købt din iPhone privat, er du dækket i henhold til reklamationsretten i 2 år
Det kan være svært helt præcist at skelne i mellem hvad reklamationsretten ikke dækker, som Apples garanti dækker. Men vores erfaring er, at du ikke er dårligere stillet ved reklamationsretten end garantien. Så du burde kunne forvente at få dækket de samme fejl og mangler.
Har du købt din iPhone som et erhvervskøb er du ikke dækket af forbrugerlovgivningen, men derimod kun af Apples 1-års garanti. Det samme gør sig gældende, hvis ikke du har en kvittering på din iPhone.
Hvad dækker garantien på min iPhone?
Som udgangspunkt dækker garantien og reklamationsretten langt de fleste fejl, din iPhone måtte blive ramt af. Det kunne eksempelvis være en skærm der er gået i sort, Face ID der ikke virker, knapper der ikke reagerer, opladerstik der ikke tager i mod strøm, manglende lyd i højttalerne, og meget andet.
Apple fraskriver sig dog et hvert garantiansvar hvis din enhed har lidt overlast. Du får altså ikke dækket funktionsmæssige fejl, såfremt der er skade på din iPhone.
Et eksempel kunne være, at der ikke er lyd i højttaleren under opkald, men at du har en revne i bagsideglasset. Selvom de to fejl ikke har nogen direkte sammenhæng, så har din enhed lidt overlast, og garantien dermed bortfaldet.
Er du ikke dækket af garanti eller er din iPhone beskadiget?
Såfremt du ikke længere er dækket af garantien eller reklamationsretten, vil en reparation være for egen regning. Det samme gør sig gældende hvis din enhed har lidt overlast.
Uanset hvad din iPhone fejler, kan vi med garanti være behjælpelige med en reparation. Og med mere end 10 års erfaring og 15.000 reparationer under bæltet, kan du være sikker på, at din iPhone er i trygge hænder.
Du kan klikke på den grønne knap lige herunder, for at komme direkte til vores oversigt over iPhone reparationer. Har du spørgsmål skal du være mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice på 70220010 eller info@miphone.dk.
iPhone reparation